life will smile for you

God kvall, god kvall!

Hur mar ni borta i Sverigelandet? Horde ett rykte om att ni fatt sno?
Har ar det lika gratt, fuktigt & blasigt som alltid, men mysigt anda.
Dock ar val inte Skottlands klimat det basta for mig som ar sa liten
& kanslig, haha. Nu har min hals svullnat upp igen & jag ligger i soffan,
nerbaddad under en tjock filt & febrar mig. Forsoker kurera min kropp
med nagon slags geggamojaklet med svartvinbarssmak som Malin kopt
at mig fran Boots. Jobbar evening shift imorgon, fran 16-01 & det ar ju
alltid da det kanns varst i hals & huvud. Det ar sadana har dagar ett
litet tosebarn langtar mer an vanligt efter sin mamma, buhu.

Igar spelade jag i alla fall biljard for andra gangen i mitt liv.
Forlorade ganska stort, trots att jag fuskade sa mycket jag bara kunde,
men det gjorde inget. Jag intalade mig sjalv att jag vunnit i alla fall & sa
kandes det liksom battre med en gang ;)

Var ute med Martin & hans kompisar & det hela slutade med att vi akte
hem till hans foraldrar som bor i Penicuik (en liten lantishala, typ som
Halanda) mitt i natten for att spela gitarr & sjunga lite. Var hur trevligt
som helst tills jag insag att jag inte skulle kunna ta mig tillbaka till Edinburgh
City Centre. Som tur var baddade Martins mor ner mig i deras gastrum &
imorse vackte hon mig med frasen ''darling, time to wake up! would you like
some hot chocolate & toast, dear?'' Oh, vad det var mysigt!

Efter en lang, varm dusch, frukost & lite mer jammande akte vi in till stan,
Martin & Gav skulle till jobbet & jag behovde kopa ett buspass. Sedan motte
jag upp Malin & shoppade lite julklappar. Alskar att kopa presenter, det ar sa
mycket roligare an att fa saker tycker jag. Mums!

Appropa det, mamma/millan/mormor - jag behover lite hjalp med vad den lilla
Cillan kan tankas onska sig i julklapp. Lina ar ju inte sa svar, hon ar ju bara en
lillare version av mig, men den dar pluttungen ar klurig som fa. Som Bella ungefar.
Sa hjalp, hjalp, hjalp! :)


Kommentarer
Postat av: MAMMA

här i hålanda regnar det oxå nästan som vanligt:)

Tråkigt att du är krasslig igen, skall köpa med lite av varje när vi kommer.

Skall klura på det där med julklappar.

Vad önskar du dig själv (förutom stövlarna)



PYSS

2008-11-18 @ 11:28:20
Postat av: Anonym

Ola! inte har vi nån snö här heller, det är dock lite kallare och mycket vackrare än på länge - för vi har ju bara haft regn och rusk i veckor.

Japp, Lina är som du - E2 kan hon heta. Cilla är allt på G hon med - snygga schalar (stavning) diggar hon skarpt.

Får vi se dig till jul snuttan?

2008-11-20 @ 19:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0